Handelsbetingelser
Generelle oplysninger:
Hjemlux.dk ved Pimial ApS
Maglebjergvej 6, 2800 Kongens Lyndby
(ingen fysisk butik på adressen)
CVR. nr.: 36018984
Tel. nr.: +45 40902018
E-mail: info@hjemlux.dk
Betaling:
På Hjemlux.dk har købet mulighed for at betale med Visa, Visa Electron, Mastercard Debet/Cash/Direct, Maestro, samt mobilepay.
Beløbet trækkes først fra dit kort, så snart varen afgår fra Hjemlux.dk
Priser:
Alle priser er dagspriser, og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisreguleringer.
Alle angivne priser er inklusiv 25% moms og i danske kroner, hvor intet andet er nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser inkl. Grønland og Færøerne.
Vi gør opmærksom på at alle priser og tekster på Hjemlux.dk er med forbehold for trykfejl.
Produktinformation:
På Hjemlux.dk oplyses varens væsentlige egenskaber. Spørgsmål til oplyste egenskaber eller ønske om yderligere information, kan sendes som spørgsmål til info@hjemlux.dk
Leveringstid:
Produktionstid er generelt ca. 2-4 hverdage hvorefter vi afsender med GLS, såfremt andet ikke er angivet under selve produktet.
Skulle der mod forventning opstå en forsinkelse på din bestilling fra vores side af, vil vi hurtigst muligt give dig besked via din oplyste e-mail.
Det er IKKE muligt at afhente på vores adresse.
Selve dagen bestillingen lægges, medregnes ikke i leveringstiden.
Alle oplyste leveringstider er med forbehold for ekstra travle perioder ved f.eks. tilbud og højtider.
Fortrydelsesret:
Som kunde på Hjemlux.dk har du altid 14 dages returret/fortrydelsesret på dine køb, såfremt det ikke er produkter som er special fremstillede.
Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal vi have skriftlig besked om at du har fortrudt dit køb af en eller flere varer på e-mail info@hjemlux.dk indenfor 14 dage fra du har modtaget produktet.
Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen, uden tydelig forudgående aftale med Hjemlux.dk
Vælger du at nægte modtagelse eller afhenter afhenter du ikke din pakke i pakkeshoppen indenfor GLS liggetid på 7 dage fra afsendelse, således at pakken går retur til os, modsvarer vi GLS returhåndteringsgebyrer og fragtomkostninger i returbeløbet. Vi anbefaler derfor altid, at du modtager pakken og selv sender den retur.
Der er ikke fortrydelsesret på special fremstillede produkter, det kan f.eks. være produkter der er personliggjorte eller som er unikt tilpasset.
Returnering:
Ved returnering af en vare, skal du være opmærksom på at vi skal være i besiddelse af varen indenfor maksimalt 14 dage fra du har givet os skriftlig besked om at du ønsker at benytte dig af din fortrydelsesret.
Du skal selv afholde alle udgifter omkring returnering. Du er ansvarlig og bærer risikoen for produktet fra leveringstidspunktet, det er derfor også dig der hæfter, hvis der opstår skade under transporten, da du selv er ansvarlig for at varen returneres i forsvarlig emballage.
Returvare skal sendes til Hjemlux.dk i Ringsted:
Pimial ApS, Næstvedvej 402, 4100 Ringsted
Mærk pakken “Fortrydelsesret”, vedlæg returseddel og kopi af købsfaktura.
Download og print vores standard returseddel her.
Returvare modtages kun på denne adresse, vi afhenter IKKE i diverse postbutikker eller pakkeshops.
Vælger du at nægte modtagelse af en pakke, eller henter du ikke din pakke fra pakkeshoppen, så den går retur til os, hæfter du selv for omkostningerne der er forbundet med at pakken kommer retur til os.
Varens stand når du returnerer:
Ved returnering af en eller flere varer, skal du være opmærksom på, at manglende original emballage muligvis kan udgøre en værdiforringelse. Hvis du skal være sikker på at modtage hele købsprisen for produktet retur, anbefales det derfor at varen returneres i original emballage.
Du hæfter kun for en eventuel forringelse af varen værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og måden den fungerer på. Du kan med andre ord håndtere varen på samme måde, som hvis du håndterede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen ved returnering er håndteret på en måde udover beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket vil sige, ad du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Ingen fortrydelsesret:
Produkter/varer som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Produkter/varer, som må antages at blive forringet eller hurtigt forældet.
Produkter/varer, hvor plomberingen er brudt.
Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du benytter dig af din fortrydelsesret på et køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer hele beløbet som vi har modtaget af dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste for for standardlevering, som vi tilbyder).
Vi tilbagefører beløbet via samme betalingsmetode, som du benyttede ved købet, medmindre andet aftales.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Reklamationsret
Du har ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er dog et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal naturligvis reklamere indenfor “rimelig tid” efter du har opdaget manglen ved produktet. Reklamationer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Produktet skal altid sendes retur i forsvarlig emballage, og husk selv at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Såfremt du er i tvivl og har spørgsmål, anbefaler vi at du sender os en e-mail på info@hjemlux.dk
Særlige bestemmelser for erhverv
Der gælder samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog er der ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende og der er en reklamationsret på 12 måneder fra oprindelig fakturadato. Ombytning og reparation medfører ikke, at der løber yderligere 12 måneder reklamation på. Vi forbeholder os ejendomsretten til produkter købt på kredit, indtil den fulde købssum er modtaget. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køber.
Forbehold for ændringer:
Hjemlux.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de vilkår og betingelser, der gælder for dette website. Det er derfor vigtigt, at du holder dig orienteret, da der kan ske ændringer. Vi oplyser nederst på denne side, hvornår handelsbetingelserne sidst er opdateret.
Persondatapolitik & cookies:
Når du handler på Hjemlux.dk beder vi om navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Disse oplysninger indsamles og benyttes til at kunne behandle og levere din ordre.
Alle dine informationer vil blive behandlet efter persondataloven og de opbevares på forsvarlig vis i fem år, hvorefter de slettes.
I følge persondataloven har du altid mulighed for at få oplyst dine registrerede oplysninger og ved en evt. indsigelse, foretager vi sletning i det omfang det ønskes.
I forbindelse med elektronisk betaling benyttes en krypterer metode gennem vores webshop-system.
På Hjemlux.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet, cookies giver os en indsigt i hvordan vi kan forbedre funktionalitet og købsoplevelse.
Du kan læse mere om vores persondatapolitik og cookies ved at klikke her
Shopsystemet registrerer desuden din IP-adresse hvorfra evt. køb foretages. Disse informationer har ingen anvendelse, medmindre de bruges til en evt. politiefterforskning.
Klagegang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, kan du klage til
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg
Naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her ec.europa.eu
Misbrug:
Misbrug af Hjemlux.dk medfører politianmeldelse.