Retur, ombytning & reklamation

14 dages returret

Dette betyder, at du fra den dato du har pakken i din besiddelse har 14 dages returret, såfremt det ikke er et special fremstillet produkt. Hvis du ønsker at gøre brug af din returret, skal vi have skriftlig besked om at du har fortrudt dit køb af en eller flere varer på e-mail info@hjemlux.dk

Når vi har modtaget din returpakke, får du beløbet for varen refunderet via din oprindelige betalingsmetode på ordren.

Hvis du ønsker at gøre brug af din returret

Som kunde på Hjemlux.dk har du altid 14 dages returret/fortrydelsesret på dine køb, såfremt det ikke er produkter som er special fremstillede.

Det betyder at vi udbetaler købspris for returnerede produkt direkte til det benyttede betalingskort/mobilepay. 

Bemærk du kan risikere at miste beløbet helt eller delvist på en returvare hvis…

  1. det tydeligt ses, at varen/varerne har været i brug.
  2. varen/varerne er blevet beskadiget, men du havde ansvaret for den/dem.
  3. du har anvendt varen/varerne på en sådan måde, der var udover det nødvendige for at fastslå varens/varernes beskaffenhed, egenskaber og funktionalitet.
  4. emballage er væsentligt skadet, prismærker er væk eller der er lugtgener fra f.eks. røg. 
  5. Husk at notere årsagen til returnering

Det forudsættes at varen/varerne kan sælges igen til fuld pris. Hvis der er sket en forringelse på nogen måde, forbeholder vi os retten til, at lave et nedslag i refunderingen svarende til den pris, som vi kan sælge varen til igen.

Det lægger dig frit for, hvordan og med hvilket fragtfirma du sender varen retur. Dog skal du være opmærksom på, at det er dig som kunde der bærer ansvaret til vi har pakken i vores besiddelse og at returpakken altid skal sendes direkte til vores adresse.

Hvis du vælger at nægte modtagelse af en pakke

Du har selvfølgelig altid mulighed for at nægte at modtage en pakken eller undlade at afhente den indenfor GLS liggetid på 7 dage fra afsendelse. Du skal dog være opmærksom på, at vi i så fald modsvarer GLS returhåndteringsgebyrer og fragtomkostninger i returbeløbet. Vi anbefaler derfor altid, at du modtager pakken og selv sender den retur.

Vi tilbyder desværre ikke ombytning af varer

Vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde ombytning af din varer, medmindre vi har begået en fejl, og sendt dig et forkert produkt.

Hvis du ønsker at ombytte din vare til en anden, er vi nødt til at bede dig om at lægge en ny bestilling med det du ønsker i stedet. Det oprindelige produkt returnerer du til os, og det vil behandles efter ovenstående returregler.

Du hæfter selv for de udgifter der er forbundet med returnering.

Kan alle produkter returneres?

Alle produkter som ikke er special fremstillede kan returneres, medmindre andet er oplyst. Produkter som tilpasses efter dit ønske går under special fremstillede produkter og her bortfalder den normale returret.

Produkter hvor du taget et individuelt valg til udseende, har du f.eks. mulighed for at vælge om der skal stå jeg eller vi, kan du tilføje navn eller anden tekst/data m.m. så er produktet special fremstillet.

Vi forbeholder os retten til at foretage nedslag i returbeløb på produkter der returneres i en forringet stand, og ikke længere kan sælges til fuld pris. Forringelse kan f.eks. være beskadiget emballage, ridser, lugtgener (eks. tobaksrød) eller tilsmudsning.

Husk altid at være opmærksom på at hvis du ikke afhenter din pakke i pakkeshoppen eller nægter modtagelse, således at pakken går retur, at du selv hæfter for de omkostninger der er forbundet med at pakken går retur til os.

Fra du har oplyst os skriftligt om fortrydelse af dit køb og ønske om at returnere, skal vi have produktet i vores besiddelse indenfor maksimalt 14 dage.

Når vi har modtaget din returvare, refunderer vi varens beløb og giver dig besked via e-mail.

Behandlingstid op til 7 hverdage

Returvarer skal sendes til Hjemlux.dk i Ringsted:

Pimial ApS, Næstvedvej 402, 4100 Ringsted

Returvarer modtages kun på denne adresse, vi afhenter ikke i diverse postbutikker eller pakkeshops.

Hvordan returneres en vare?

Det er 100% op til dig, hvordan du ønsker at returnere en vare. Vi skal blot modtage den på vores adresse og ikke i en pakkeshop/postbutik, Vi fraråder desuden brugen af brevforsendelser og andre forsendelsesmetoder uden trackingnummer, da disse IKKE kan spores og du selv bærer ansvaret for pakken til den er i vores besiddelse.

 

Reklamationsret

Du har ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er dog et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal naturligvis reklamere indenfor “rimelig tid” efter du har opdaget manglen ved produktet. Reklamationer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Produktet skal altid sendes retur i forsvarlig emballage, og husk selv at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Såfremt du er i tvivl og har spørgsmål, anbefaler vi at du sender os en e-mail på info@hjemlux.dk

Særlige bestemmelser for erhverv

Der gælder samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med modifikation. Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende og der er 12 måneders reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning og reparation medfører ikke, at der løber yderligere 12 måneders reklamation på. Vi forbeholder os ejendomsretten til produtker købt på kredit, indtil den fulde købssum er modtaget. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køber. Der påløber renter fra forfaldsdato +2% pr. påbegyndt måned.